Om skolen

Giersings Realskole er fra 1866 og er i dag en visionær og moderne privatskole.

Skolen er en faglig skole og har som målsætning at give eleverne undervisning på det højest mulige faglige niveau. Der bliver desuden lagt vægt på, at eleverne lærer at værdsætte vores lands traditioner, kulturværdier og demokratiske livsmønstre

Tryksager

På Giersings Realskole tror vi på, at børn udvikler sig bedst, når de bliver mødt med tålmodighed, tryghed og små, men målrettede justeringer. Udvikling tager tid, og alle børn vil i perioder opleve faglige eller sociale udfordringer. Det er en naturlig del af livet og af det at lære. Når vi i skolens hverdag ser tegn på, at et barn har brug for ekstra støtte fagligt eller trivselsmæssigt, igangsætter vi en proces, hvor samarbejdet med jer som forældre er helt centralt. Vi arbejder ud fra en pædagogisk og etisk tilgang, hvor barnets behov, potentiale og ret til at høre til i fællesskabet er i fokus.​

Gennem dialog, tydelige aftaler og gensidigt ansvar skaber vi sammen det bedst mulige fundament for barnets udvikling – her må vi dog understrege, at dette fundament skabes inden for de rammer og strukturer, som er realistiske i vores skolefællesskab.

Skriftlig kommunikation mellem skole og hjem

Vi er en privatskole, der bygger på værdierne tryghed, engagement, ligeværd og troværdighed, og vi lever efter “Pas godt på hinanden – Pas godt på skolen.”

Med udgangspunkt i disse værdier ønsker vi at skabe et godt samarbejde mellem ansatte, elever og forældre. Den klare og strukturerede skriftlige kommunikation i skolehverdagen er essentiel.

Kendetegn ved vores skole-hjem-samarbejde

Samarbejdet er baseret på tillid, ligeværd og tydelige forventninger. Vi kommunikerer skriftligt via Skoleintra, som er vores fælles platform til beskeder, nyheder og opslag.

Skoleintra

Skoleintra er den eneste skriftlige kommunikationskanal mellem forældre og skole. Vi opfordrer også forældre til at benytte platformen, når kommunikationen vedrører information til hele klassen.

Beskedsystemet

Bruges til ”need to know”-information.

  • Beskedsystemet må ikke bruges til at løse konflikter og er ikke et debatforum.
Kontaktbogen

Bruges til beskeder om elevens dagsaktuelle deltagelse, eller ved anmodning om fritagelse fra undervisning. Husk dog ved ansøgning om mere end en dags fravær skal I kontakte afdelingslederne via beskedsystemet på intra. LINK: Fri udenfor skolens ferie

Lektiedagbog
  • Undervisningsrelevante informationer
Opslagstavlen

Bruges til ”nice to know”-information, som f.eks.:

  • Kantineinfo
  • Glemte sager
  • Gode forslag eller kortere meddelelser af bred interesse.
    Alle opslag har en start- og slutdato og er kun synlige i den relevante periode.
Forventninger til skriftlig kommunikation

Skolen kommunikerer skriftligt om:

  • Klassens trivsel og det faglige indhold til alle forældre
  • Eventuelle bekymringer om en elevs trivsel eller faglige niveau til den pågældende elevs forældre
  • Aktiviteter og arrangementer som findes i intrakalenderen
  • Længerevarende fravær og andre væsentlige forhold

Skolen kommunikerer ikke skriftligt om:

  • Mindre konflikter, der er blevet løst i løbet af skoledagen.
  • Konflikter, der ikke direkte vedrører dit eget barn.

God adfærd i skriftlig kommunikation

  • Vi målretter beskeder til de relevante personer.
  • Vi svarer hinanden indenfor tre arbejdsdage.
  • Vi holder en respektfuld tone i al kommunikation.

Som forælder er du altid velkommen til at kontakte dit barns klasselærer, pædagog eller faglærer, hvis du har spørgsmål eller bekymringer.

Sammen skaber vi et trygt og engagerende fællesskab, hvor vi passer godt på hinanden og på skolen.